Wednesday, December 11, 2002

GOMBAK OH GOMBAK.....

Alhamdullillah, aku dah selamat sampai di Gombak, selamat menjalani taaruf week yang ku kira tak best...hehhehe. Best lagi taaruf week kat pj. Taaruf week kat gombak yang tak well-prepared, kelam kabut, dll lagi....memang tak best(hehe). Kalau best pun cuma slot motivation jer.Kitaorg dilayan mcm budak2 kena marah, tahan sampai kul 3 pagi semata2 kena latih bai'ah. Padahal sebenarnya salah committee, diaorg tak prepare sgt, tp tanak admit kesalahan sendiri..salahkan kitaorg.Itulah susahnya kalau director org pompuan, sbbnya EMOSIONAL! Taaruf week di bulan puasa memang amat mencabar, ketika letih dan penat, terpaksa berjalan di bawah terik matahari....fuh

Tapi aku tak kisah sgt pasal taaruf week..tapi yang aku kesalkan sistem di uia..tak sistematik. Masa time taaruf week sepatutnya 2jam diperuntukkan untuk register course tapi disebabkan bai'ah training masa yang tinggal cuma 30 minit jer. Bayangkan nak berjalan dari CAC ke department laws...jauh. Yang lepas regist ari tuh, cuma beberapa org jer, tak sampai separuh. alhamdullillah , aku terlepas tapi aku diberi masa 2minit jer untuk regist, akak2 committee dah bising2 suruh aku cepat. Dahla nih 1st time aku regist klas sendiri, pilih lecturer sendiri.....Budak2 yang tak sempat nak regist kena gi regist ari ahad. Aku kul 8 dah tercongok kat dpn lab sbb nak add quranic and hadith, islamic legal sys dan languages....tapi tup2 budak2 llbs takleh nak regist, system block....masyaallah! Jadi budak2 llb la yang conquer klas, natijahnya byk section yang dah close. Officer tuh suruh kitaorg datang esok plak. Esok pukul 8 pagi seperti biasa aku tercongok lagi depan lab, aku, sumaiyah, zaidah, ayu, ijah, fhaiez awal2 lagi kat depart laws tuh. Pukul 9, tunggu punya tunggu lab tak bukak. YaAllah, Pegi ITD nak regist, tapi budak llbs still kena block. Pegi plak ANR, tapi ANR hostile sangat, tanak layan kami 1st year student. Memang banyak betul dugaan di bulan puasa nih. Pahala aku pun dah kurus...hehehe. Pegi pejabat deputy dean laws dept, dia suruh tunggu hari khamis, time adjustment period. Kesian kat sumaiyah ngan zaidah diaorg tak regist aper2 lagi. Sedangkan klas dah start, malahan klas MLS , madam maizatun ader backup klas lagik.....Ari khamis yang ditunggu, pc yang digunakan cuma 2 jer, padahal barisan punyalah panjang. Tubuh aku yang kecik menyebabkan aku tertolak ke kanan ke kiri.....YaAllah, semua orang berebut, yang kat barisan belakang tiba2 jer nampak muka kat barisan depan....sabar2. Sesaper yang tak regist lagi officer tuh sesuka jer nak tentu klas ikut suka dia....maner bleh mcm tuh...kitaorg ader right. aku argue gak ngan officer kat dlm labs tuh, biarlah kalau dia nak kata aku tak beradab pun. At last, dia kasik kitaorg tentukan klas sendiri walaupun byk section yang dah close, aku ngan sumaiyah dan zaidah terpisah klas.....sabar2. Language aku tak dpt amik..semua section dah close.....

Tak sistematik kan uia? Petang tuh tepon kak ezan lecturer kat uia pj, citer semua kat dia...nasib baik dia banyak nasihat...hidup kat gombak memang mencabar...dan mencabar pahala puasa aku...puasa aku banyak yang dah kurus..uwaaaaa......

Tapi masjid kat uia gombak best, sbb imam terawih suara dia memang sedap, sedap sangat. Pak teh ijah yang keja jadi ahli jawatankuasa masjid kata, imam semuanya student. Terkejut aku...kagumkan?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home