Friday, January 10, 2003

CARTA PILIHAN NASYID IKIM.fm

1- Sumaiyah- Hijjaz(salah satu lagu daripada album terbaru Hijjaz,Jalan Bahagia, lagu yang menceritakan kekentalan jiwa seorang mujahidah yang pertama,Sumaiyah yang rela berkorban nyawa demi cintanya pada Rabb yang Esa)

2- Nur Kasih- In-Team(lagu yang termuat dalam album kompilasi,In-Team,UNIC dan ae-man.In-Team kalau tak mengetengahkan nasyid yang berunsur cinta bagaikan tidak sah!)

3- Dia Kekasih Allah- Hijjaz(Lagu faveret saya, pada saya lagu nih deserve untuk dapat tempat pertama, lirik dan susunan lagu yang menyentuh kalbu, Rasullullah ku rindu padamu!)

4- Kasih Sayang- Raihan(lagu yang berentak perlahan, jelas mesej yang ingin disampaikan. Raihan selalu tampil dengan music yang sederhana, kumpulan faveret ayah saya!)

5- Damai- Now See Heart(Damai di rimba! Lagu yang berentak rancak sesuai dengan citarasa remaja)

6- Wanita- Durrani (kumpulan baru, hasil didikan Rabbani. Saya puji lirik dalam lagu nih, kalau nak tau lebih lanjut dengar sendiri)

7- Antara cinta dan harapan- Firdaus (Album terbaru, ketiga bagi kumpulan Firdaus. Satu lagi lagu yang bermesejkan cinta. Kadang-kadang terfikir sampai bila cinta perlu jadi mauduk wajid. Taktik pasaran?*huda angkat bahu*)

8- Ainul Mardhiah- UNIC (jatuh 3 anak tangga, minggu lepas Ainul Mardhiah menyandang tempat kelima, masih lagi di antara top5. Lirik yang menceritakan bidadari yang dijanjikan Allah untuk para syuhada' di medan Badar. Ainul huda?hehehe)

9- Sendiri- Saujana (lagu ini juga jatuh!)

10- Permata Buat Ibu- Far East( lagu yang berentak slow, kesimpulannya lagu ini memang best!)

p/s- penulis tiada idea menulis untuk entry blog kali ini...hehehe

0 Comments:

Post a Comment

<< Home