Sunday, February 23, 2003

EXAM!EXAM!EXAM!

+ Belajar memang sesuatu yang menyeronokkan apatah lagi apabila berhadapan dengan ilmu yang baru tapi exam adalah satu yang melemaskan dan memenatkan. Begitu jugalah dengan saya. Entah kenapa mood untuk study hilang, diri tidak bersemangat untuk mengadap buku yang bertimbun-timbun. Lebih tertarik dan terdorong dengan nafsu, akhirnya sepanjang weekend saya habiskan dengan menghasilkan kilang tahi mata.....kroh kroh
+ Ustaz Zainuddin mungkin akan menimang cahaya mata yang ketiga, dia bertanyakan pendapat pada ahli kelas tentang nama anak yang sedap dibubuh, saya mencadangkan kalau anak itu anak perempuan namakan Zahwa Amani, kalau lelaki, Zakhrifi Aula. Ustaz macam agak bersetuju..hehehe.Nanti kepada sesiapa yang dah kahwin dan akan menyambut kelahiran orang baru, tapi masih tak tahu nak letak nama apa, bolehlah hubungi saya, murah jer, satu nama 8 juta..kuikui(saya dah start merapu)
+ Teringat satu conversation dengan ayah, masa tu saya tengah makan nasi dengan ayah, masakan mak memang menyelerakan!

Huda: Ayah, huda nih lambat baca lah, lambat masuk dan lekat di otak, orang lain dah baca 3 helai, huda baru baca sehelai

Ayah dengan selambanya memandang muka saya dan berkata

Ayah: Tuhlah lepas sembahyang subuh tidur balik, tak elok sebab burung-burung pun dah keluar sarang cari rezeki

Saya terkedu......

Ayah: Malam-malam tak melazami solat malam, terutamanya solat tahajud

Dan sekali lagi saya terkedu.....

Ayah: Al-Quran tak baca hari-hari, tapi kalau baca pun tak memahami dan mengamalkan isinya

saya terkedu buat kesekian kalinya.........

Tapi saya rasa itulah ciri-ciri pelajar yang cemerlang
p/s- al-maghfirah tuh best frenz saya dari kisas sampai sekarang, nama penuh dia ghafirah idris, insyaAllah 3hb nih dia akan menyambung pelajarannya balik di uia pj. Best! best! best! macam sesedap perisa oren..hehe

0 Comments:

Post a Comment

<< Home