Wednesday, June 11, 2003

GARDEN OF KNOWLEDGE AND VIRTUE

+ Saya sudah berada di taman ilmu dan budi, maka bermulalah sem 2 nih...adoi boringnya......ayah saya yang hantar saya dan akak ke uia, masuk kali ini rasanya tak terkira banyaknya ayah menghantar saya ke sini, isk..bilalah ayah nak percaya pada kami? Bukan apa kesian pada ayah, hantar kami ke uia, kemudian terus balik penang, kalaulah penang tuh dekat kan best! Boleh setiap minggu balik umah.

+ Bila dah cuti panjang malas pula rasanya nak ke uia. Pernah bergurau dengan mak yang saya dah tak mahu mengaji, nak duduk rumah dengan mak dan ayah. Mak cuma tersenyum jer. Macam biasa ayat best mak :" Tuhlah mak suruh masuk maktab tak mau, jadi cikgu kan senang". Adoi, mak nih tak kasik motivasi langsung, asik2 suruh jadi cikgu, tak maulah. Anak mak nih suka kerja yang challenging, sebab tuh tak bercita-cita nak jadi guru. Kalau saya ada masalah pasal study terus telefon mak dan biasanya ayat mak :" Biasalah mengaji memang payah, nak buat macam mana, huda rasa payah, orang lain pun rasa payah juga'. Inilah ayat mak dari saya kisas sampai ke uia, tak bertukar langsung :D. Tapi kalau ader prob dengar suara ayah dan mak kasik nasihat rasanya terus hilang masalah, adoiii!!!!!!!!! rasanya anak mak yang sorang nih jer kot yang slalu tepon ngadu payah study..hehe. Kesian mak dan ayah kena layan kerenah saya :D

+ Ari nih klas start pukul 10, tapi datang awal sbb janji date ngan akak kat Econs Cafe, lepas tuh gi Iqra' print surat untuk program, pastuh gi photocopy centre, pastuh terjumpa kak dee :D, dari jauh masa akak turun tangga dah perasan dah, bila dah dekat baru tegur, sebelum nih tak berani nak tegur sebab ingatkan akak dah tak kenal lagi saya :D, tapi best jumpa kak dee, dah lama tak jumpa.

+ Urusan surat mennyurat untuk program dah settle alhamdullillah, nih yang boleh lepak jap kat lab, kalau tak asik ngadap notebook jerla, buat benda alah tuh...eh banyak pula saya menulis untuk entry kali nih :D.

+ Semoga saya terus berjaya untuk sem baru ini, berkat doa mak dan ayah yang tak putus-putus untuk saya membuatkan hari demi hari saya sentiasa bersemangat. Terima kasih banyak2

0 Comments:

Post a Comment

<< Home