Friday, March 12, 2004

:: chatterbox ::

kak kembar : aper citer kelab kiter skrg nih. Gud luck exam ek! Adik kembar dah abis :D. Dah baca cerpen adik kembar? komen ek

adli : hehehe, yerla menangla game toyota tuh :P

pakdi : pakdi rasa camner? ;) bertanding atau tak?

amiza : terima kasih bebanyak, kutip semangatmu yang hilang!

akim : naam, nih puteri ke 3 ustaz soid. akim anak murid anak murid ayah?

-----------------------------

Debaran pilihanraya makin terasa. Ayah sudah jarang lekat di rumah, keluar pagi balik petang dan keluar pula waktu malam. Tak mengapa masing-masing faham tanggungjawab ayah. Tapi ayah takkan lupa balik makan di rumah. Teringat perbualan saya dan ayah, ketika saya memujuk ayah untuk turun sama berkempen. Ayah kata pada saya " huda tolong masak untuk ayah dah la"

Nampaknya BN juga mencuba taktik baru, menyenaraikan agamawan sebagai calon. Dr. Mashitah dan imam besar ustaz Firdaus. Petikan ucapan Dr. Mashitah " dengan politik dakwah saya lebih terancang". Waduh! saya kira dr mashitah sudah silap percaturan. Datuk Seri Anwar Ibrahim juga begitu tika dia menyertai lewat UMNO, namun apa yang terjadi, dia dihina sehina-hinanya, malah maruah dipijak-pijak. Bolehkah bertoleransi dalam umno lagi? Dakwah atau kepentingan diri? (saya geleng kepala)

Imam Besar Firdaus yang bertanding parlimen permatang pauh, sebenarnya dulu anak murid ayah. Malah dia juga lepasan kisas (benarkah?) Saya kira dalam berdakwah juga perlu diperhatikan platform yang betul, takut silap langkah, kepala akan dijerut, mulut akan ditutup opss silap lebih tepat akan dijahit.

Taktik kotor apabila AKUJANJI diugut dikalangan pelajar. Huh, sampai bila pelajar akan disekat minda mereka, disekat untuk bersuara. Oh, saya lupa, saya perlu tutup mulut, itu yang kerajaan mahukan, pelajar yang sami'na wa ata'na. Antara tikus yang mendicit ketakutan atau harimau yang mengaum keberanian, mana yang akan dipilih? (apa saya merapu nih)

Saya pemerhati politik, membaca khabar-khabar mutakhir lewat internet dan akhbar. Oh, ya ezam dan azmin tak dibenarkan bertanding. Huh, saya mengeluh dalam hati, benar kata ustaz zaid spr bagaikan kroni UMNO. Kata gopi naratif siasi syyyyy........maaf AKUJANJI!

"Dengar kata shahidan Kassim peluh2 bertanding dengan dato harun din" lewat sms saya

"Bukan saja berpeluh dah naik gila, tapi taktaula kalau orang peghelis bengong dok pangkah BN gak " lewat sms gopi

Oh, saya pemerhati politik, yang sentiasa berdoa untuk kemenangan islam. Esok saya akan ikut ayah untuk penamaan calon :D

noktah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home