Tuesday, February 10, 2004

TENSEN TENSENNYA

Tensen..tensen. Rasa nak jerit satu Ahmad Ibrahim Kulliyyah of Laws nih. Fuh, fuh, sabar-sabar, istighfar banyak-banyak. Itulah yang huda rasa ketika usai test criminal saat melangkahkan kaki keluar dari kelas LR24 itu. Entah di mana silapnya, huda rasa begitu tidak yakin dengan jawapannya tadi. Huda! Huda! Punya pilihan antara soalan 1 dan 2, tapi memilih untuk menjawab soalan1. Di pertengahan jalan, huda menggaru ekpala, dia tak reti nak jawab!

Masa dah tinggal setengah jam. Sempatkah menukar soalan? Berfikir-fikir, pusing-pusing akhirnya dia menjawab juga soalan satu, meski dia tahu jawapan yang diberikan pasti tidak memuaskan. Tulisan usah kira, sudah jadi lagi buruk dari cakar ayam. Masa masih suntuk, section 103 dan 105 Penal Code, belum betul-betul dihuraikan. Case juga banyak yang belum ditulis. Kelih sepintas ke jam hanset, masa masih ada, manfaatkan sebaiknya.

Keluar dari kelas, berbincang dengan ayu tentang soalan yang dibuat. Menyesal tak menjawab soalan ke dua, rasanya lebih senang. Ayu punya jawapan sendiri. Saya juga punya jawapan tersendiri. Jawapan kami tidak sama meski soalannya serupa. Sudah! kata saya dalam hati. Resah, gelisah semuanya bercampur menjadi satu. Test 1 saya dulu juga markahnya tidak memberansangkan, malah banyak test begitu. Sem ini ternyata mencabar. Hudakah yang kurang persediaan (ya, saya kurang bersedia) atau entahlah .........

Doakan langkah saya, kembara saya menuntut ilmu dipermudahkan. Ini amanah dari mak dan ayah saya, saya wajib melaksanakannya sebaik mungkin YANG TERBAIK!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home