Saturday, May 01, 2004

KHAS BUAT KAK NURIN MAZAYA :)

Alam remaja itu bakal kau tinggalkan, melangkah setapak demi setapak ke gerbang perkahwinan.Justeru, dari kejauhan, puspa doa kulayarkan agar kau bisa menjadi sayap kiri perjuangan, penyeri solehah dan moga bahtera rumahtanggamu di bawah sinar lembayung MaghfirahNya.
(p/s: kak nurin terima kasih buat segalanya, buat segala-galanya :)

Pernikahan menyingkap tabir rahsia
Suami isteri inginkan keluarga yang bahagia
Dan mengharapkan sebuah bahtera indah
untuk bersama berlayar ke muara

Pernikahan menginsafkan kita
Perlunya iman dan taqwa meniti sabar dan redha
Bila masa senang syukuri nikmat Tuhan
Susah emndatang tempuhi dengan tabah

Isteri, janji telah dipateri
Diijab kabulkan dan dirahmati
Detik pertemuan dan pernikahan
Yang dihujani air mata kasih
Demi syurga ilahi

Suami jangan menagih setia,
Umpama hajar dan setianya zulaikha
Terimalah seadanya
Yang terindah di lubuk hatimu
Isteri adalah amanah buatmu

Isteri hamparan dunia
Suami langit penaungnya
Isteri ladang tanaman
Suamilah pemagarnya
Isteri bagai kejora
Suami menjadi purnama
Tika isteri memberi hempedu
Suami tabah menelannya

Tika suami terteguk racun
Isteri jadilah penawarnya
Sungguh isteri rusuk yang rapuh
Berhati-hatilah meluruskannya...

KAKAK-KAKAK SAYA :)

Percayakah kalian, andai saya katakan saya punyai ramai orang kakak. Ramai! Ada di antaranya hubungan 'adik beradik' kami di balik tabir lelayar monitor, tanpa suara tanpa rupa, namun untaian kasih dapat di rasa :)

Kak Nurin - kakak yang paling penyayang (terima kasih banyak2 akak, tanpa kata dapat dihuraikan bagaimana terima kasihnya saya pada akak)
kak el - kak kembar saya
kak haridah- kak puteri dakwah
kak zid - kak yang ingin ku tatapi wajahnya
kak jah - kakak empunya lesung pipit yang dalam

inilah empat serangkai kakak-kakak cyber saya :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home