Wednesday, April 12, 2006

SALAM MAULIDUR RASUL

Image hosting by Photobucket
almuslim akhu muslim...

Cintakan aku pada Nabi?

Saya mengaku cinta pada Nabi, tapi seerah baginda masih tak betul-betul hadam. Saya tahu kitab2 seerah dan raheeq makhtum 5 tahun yang lepas, namun tak pernah cuba untuk membelek dan membaca buku tersebut. Tidak perlu susah-susah meminjam di library atau membeli, hanya perlu rajin tangan ambil buku tersebut di rak-rak buku ayah. Saya memberi alasan buku tersebut dalam bahasa arab, tapi dalam masa yang sama, saya mampu habiskan buku tebal harry potter dalam bahasa English. Tapi ironisnya, saya masih dengan bangga mengaku saya cinta Nabi, alangkah malunya!

Saya mengaku cinta pada Nabi, tapi selalu lupa pada baginda. Selain selawat dalam solat, saya jarang berselawat pada baginda. Saya lebih memikirkan benda-benda materialistik, study, kerjaya...Tapi ironisnya saya dengan bangga mengaku saya cinta Nabi, alangkah malunya!

Saya mengaku saya cinta pada Nabi, namun tak pernah cuba menghafal sunah dan hadith Nabi. Sedangkan saya belajar usul fiqh dan tahu sunnah adalah sumber perundangan ke dua. Malah lepas habis exam, saya lupa hadith-hadith yang telah dihafal. Tapi ironisnya, saya mengaku saya cinta Nabi, alangkah malunya!!!

Saya mengaku cinta Nabi, tapi selalu lari dari jalan dakwah. Kerap ponteng daurah, tamrin dan khatibah. Sibuk fikir kerjaya professional tapi lupa profession daie yang dibawa oleh Nabi. Ironisnya saya dengan bangga mengaku saya cinta Nabi, alangkah malunya!

Saya mengaku cinta Nabi, tapi lebih suka mendengar lagu amru diab remix west life (my love) dari lagu the teacher sami yussof. Tapi ironisnya, saya dengan bangga mengaku saya cinta Nabi, alangkah malunya!!!

Alangkah, alangkah, alangkah malunyaaa.....

-------------------

SANGAT-SANGAT RINDU AYAH

Image hosting by Photobucket

Image hosting by Photobucket

"huda habibati, Allah yusallimuki fi kulli khatwah wa amal"-sms dari ayah

sangat-sangat rindu ayah.....

2 Comments:

Blogger iRah said...

sangat2 rindu huda...=((((

9:25 AM  
Blogger BooK said...

the teacher ek? bukan al muallim? ke ade tajuk the teacher gak? ke... ntahlah

4:55 AM  

Post a Comment

<< Home