Tuesday, December 16, 2003

MEREDAH HUJAN

Semalam lepas kelas tutorial criminal hujan turun dengan lebatnya.

"Alamak,camner nih?" saya bertanya kepada ijah

ijah pandang saya. Dia mengangkat kening.

"payung tak bawak" saya menambah

"redah la..." jawab ijah selamba.

Saya pandang dia,kurang percaya.

"redah? hujan lebat sangat"

ijah angguk sambil menunjuk-nunjukkan nota consti. Baru saya sedar ratio cadangan ijah. Test consti hari ini, tak baca mende lagi

1,2,3

Saya meredah hujan bersama ijah. Nasib baik, cuma berpapasan dengan sister, sepanjang perjalanan. Semuanya memandang pelik ke arah kami. Buku-buku basah lencon. Sampai bilik, saya dan ijah tergelak...

"tabahnya kita" kata saya pada dia.

Cepat-cepat masuk bilik, 'sidai' buku-buku yang basah (sedih semua statute basah teruk ). Sudahlah baru baik demam, bermandi dalam hujan pula.

"Kita buat drama hindustan" saya menokok.

Ijah dan saya senyum.

*Anda pernah bermandi dalam hujan?*
*amiza saya juga tidak terkecuali, menghantar post menggunakan bahasa harian, atau lebih tepat bahasa chatting, murahkah nilai post saya di sisi sastera ;)
* test consti dah lepas, fuhhh, test susah bangat!!!!!!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home