Sunday, October 03, 2004

JURANG BESAR

Ini adalah berdasarkan pengamatan saya, budak civil adalah lebih critical dan analytical berbanding budak syariah. (adakah saya membuat conclusion bila highest result test consti dari budak civil?). When it comes to subject which is more on theory, saya rasa ada gape yang besar dari segi pemikiran disitu. Tapi bila subject yang more practical contoh seperti, criminal laws, probate, saya rasa kemampuannya sama.

Saya cuba bandingkan markah student syariah dan civil untuk subject consti. Rata-rata markah yang above 15 over 20 majoriti dari budak civil. Kalaupun ada budak syariah cuma 2,3 kerat sahaja. Yang lain banyaknya bawah dari 15.

Maka saya terfikir di mana silapnya? Student syariah yang malas atau bagaimana?

Kata ayu, student civil adalah lebih struggle berbanding student syariah. Juga mereka memang dilatih untuk critical thinking berbanding student syariah


0 Comments:

Post a Comment

<< Home