Wednesday, September 21, 2005

Seditious,explicit and malicious messages: Nab this cyber criminal

p/s-mukhriz pinjam entry

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Excerpts of ‘good man’s’ postings:

It’s undeniable that xxxxx (deleted) are stupid, lazy and incapable. Why don’t they just humbly admit the facts and repent and learn from other races especially xxxxxxx?

Drug abuse, hate, incest, liberal extremism (culture of miniskirts and gay marriages), murder, racism, rape, religious fanaticism, parochialism, snatch theft, spoilt-bratty behaviour, tribalism, wife abuse, child abuse, all that is associated with the xxxxx race.

The xxxxx race is the biggest impediment towards building a truly Malaysian nation, and should be chucked into the dustbins of history.

(Peter Tan’s response)Peter Tan says: This is an example of the blatant abuse of the freedom of expression. If one is brave enough to post such comments, one should also be brave enough to face the consequences of breaking the laws of the land.

Posted by: good man on September 11, 2005 07:16PM - On Peter Tan’s blog

------------

Bagaimana kalau saya kata, saya bersetuju dengan good man meskipun kata-kata dia amat melampau, sampai bila orang melayu nak dipuji, disanjung, dimanja-manja. Lagipun memang orang melayu banyak involve drug addict, incest dll.

Kenapa nak melatah bila ianya sesuatu yang betul?

----------------

Bila terlampau banyak benda yang ingin ditulis dan disampaikan di blog, menyebabkan saya tidak tahu ingin bermula di mana. Mulanya (atau dari dulu) saya mahu menulis tentang Student Law Convention yang saya hadiri, malah sudah mencari dan bertanya lecturer beberapa hujah untuk menangkis serangan hujah dari Sister in Islam, namun semuanya tak sempat saya terjemahkan dalam bentuk tulisan dan menyebabkan akhirnya benda itu lapuk dan saya sudah tidak bersemangat untuk menulis.

Kemudian, saya mahu menulis tentang pengalaman selama 2 bulan di Jordan, juga mahu membikin sebuah cerpen tentang negara tersebut, namun saya bertangguh dan bertangguh, sehingga sekarang masih belum ada proper entry tentang catatan perjalanan saya di sana. Malah saya belum menyiapkan lagi artikel 'salam dari jordan' yang diminta oleh makcik endok untuk penulisan perspektif.

Semasa membuat assignment hisbah institution, saya mahu mengulas tentang kes JAWI v jeslina hashim(walaupun isu itu sudah lapuk) serta terdapat beberapa provision di statute yang menyokong hujah saya, namun akhirnya sehingga sekarang saya belum menulisnya.
Hingga ke saat ini, saya tidak tahu ingin bermula di mana juga ingin menulis tentang apa.
Kesibukan saya sebagai mahasiswi menyebabkan saya tidak mempunyai masa untuk duduk, berfikir dan menulis.

--------

SEM yang sibuk.

Saya tidak pasti, saya ulangi sekali lagi, saya tidak pasti, samaada ketika petition dibuat untuk mengawalkan jadual final exam, adakah student diberitahu bahawa akan tiadanya revision week, kerana masa yang pack. Cuma yang saya tahu, cuti mid semester disingkatkan.

Bila jadual exam dicepatkan, tambahan cuti yang banyak sem ini, menyebabkan lecturer kelam kabut untuk menghabiskan silibus. Akibatnya, setiap lecturer masing-masing ingin book masa untuk buat back up kelas. Bayangkan masa saya, yang setiap malam, atau masa senggang semuanya ada back up kelas, belum lagi dicampur kelas tutorial trust yang ingin dibuat backup tapi belum menentukan tarikh dan hari.

Sudahlah dengan PBL equity dan land yang banyak perlu disiapkan serta beberapa case review, belum dicampur dengan sistem 2 test yang dijalankan di kuliyyah law. Setiap minggu saya ada test, lepas test berkejar buat assignment.

Mungkin ada yang kata assignment PBL tidak memakan masa sangat, cuma draft legal opinion, namun saya mahu yang terbaik, bukan sekadar siap. Assignment yang lain dari yang lain, yang ada research yang orang lain tak terfikir atau sekurang-kurangnya bila bentang pada lecturer, madam akan kata ' hey u have a good point there, this is a new information to me'. Saya tidak mahu assignment ortodok, yang cuma tetumpu pada sesuatu ruang lingkup tanpa berfikir ruang lingkup yang berbeza.

Election? saya tidak ada masa mahu berfikir tentang student's election.

sAYA SUDAH BOSAN

Saya sudah bosan dengan pengulangan silibus pada subjek IRK. Subjek ethic yang saya ambil sekarang, bila belajar tentang fiqh dan syariah, semuanya saya sudah belajar ketika di matrik dan 1st year subjek ILS. Malah majority silibus subjek IRK, sama ada method of dakwah, islamic worldview, islamic knowledge and civilization, dan islamic ethic kebanyakkan pengulangan subjek FKM dan subjek law yang di ajar. Wajibkan saja subjek IRK pada student direct intake dan bukan matrikulasi, dan student selain course law, irk, dan bar.

Kalau mahu komen tentang silibus di uia, kena direct pada siapa? Saya mahu hantar surat komen.

benda kena buat
-PBL trust
-PBL land
- case review trust
-case review ADR
- siapkan khat atas kanvas untuk pertandingan khat skill (nasib baik compulsory utk student khat, kalau tak for sure malas nak masuk)

1 Comments:

Blogger MZP said...

kenapa tak letak chatter? senang saya nak tanya khbar

6:32 AM  

Post a Comment

<< Home