Friday, July 09, 2004

WORK LOAD

Saya rasa keseluruhan hidup saya kini sudah bertukar bosan dan letih. Tugasan yang paling banyak menimpa saya semester ini. Bayangkan hidup anda, seharian santak ke petang ripuh dengan kelas dan tutorial manakala pada malamnya sibuk dengan meeting yang tidak sudah-sudah(asik bincangkan benda yang sama, dahlah selalu ahli meeting yang lain tak punctual). Akibatnya setiap malam saya tidur dalam kepenatan, tertidur di kelas consti dan EAP (sesuatu yang tak pernah saya lakukan sebelum ini- tidur dalam kelas, kecuali ketika di kisas dulu :D), tak bersedia ketika di tutorial atau yang tepatnya tidak menjawab soalan-soalan tuto yang telah diamanahkan. Ayah juga telah menasihati saya agar bijak membahagi masa dan tidak terlalu aktif. (kala begini, mana lagi tempat yang paling tepat untuk saya mengadu masalah jika bukan pada mak dan ayah?)

kerja-kerja saya
- ass. head comm pc central for millef (tuh pun ada orang suruh saya pergi audition untuk mock trial)
- ass. director newsletter uia (even they vote me without my consent, kena antar news report selasa ni (padan muka cadang berita2 yang susah2 jadi kena buat report pun yang susah2 juga)
- program-program karisma, setiap minggu ada program karisma, kadang-kadang saya jadi seakan-akan tidak ikhlas, payahnya semua program kena hadiri, bermula dari program k-uia sendiri, program JIM Gombak juga JIM IPT (saya selalu escape program, ah...apa orang akan kata pada saya..futur?) Kadang-kadang terlalu banyak program muak juga, saya juga punya komitment untuk tugasan lain
- QYC bulletin (i'm not sure i'm in what job scope area,tak datang meeting arituh, clash with another meeting, selalunya mereka akan minta karya dari saya)
- term paper for EAP subject (i'm not sure with my topic yet, 'death penalty for the crime of apostacy is not against fundamental liberties', nih topic yang saya rangka dalam kepala, kawan-kawan yang lain semuanya dah cari buku juga article, saya saja belum, tajuk pun lom decide lagi)
- assignment family II
- assignment Evidence and Procedure in Syariah Court I (EPS)

jadi anda rasa, sadakah saya punya masa untuk berkarya? (walaupun saya memang betul-betul ingin menulis cerpen kala ini). Atau anda akan katakan saya penulis yang baru merangkak tapi suka cipta pelbagai alasan. Tak kisahlah!

Ayu dan fhaiez dah tukar hanset, samsung flip dan motorola camera, tergoda juga saya, nak tukar atau tidak? :D

0 Comments:

Post a Comment

<< Home