Wednesday, October 13, 2004

AHLAN WASAHLAN YA RAMADHAN

Ramadhan kareem!

Madrasah Ramadhan yang bakal tiba membuatkan saya menimbang-nimbang akan Ramadhan tahun lepas. Berkualitikah Ramadhan saya yang dulu, ke tahap manakah puasa saya dinilai? Namun semuanya dalam pengetahuan Dia, kita sebagai hamba hanya perlu melakukan dengan sebaik mungkin, memberikan yang terbaik.

Ketika berjuang di medan peperiksaan dalam rahmat bulan Ramadhan mengingatkan saya akan gempur SPM 4 tahun yang lalu. SPM-Bulan Ramadhan, final exam-bulan Ramadhan. Kata orang dalam bulan ini kita akan diberi kekuatan yang tidak disangka-sangka. Mudah-mudahan. Doakan saya!

*pilih antara dua:
1) study di library, yang kemudiannya : setengah jam study, sejam setengah main internet (kalau tak main internet takleh nak study hahaha alasan dari huda)
atau
2) study di bilik, setengah jam study, the rest of time tido (tak dapat menahan serangan lambaian katil dan bantal hehe)

aaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrghhhhh, banyak buku tak baca lagik nih!

* susah sangatkah buat dirimu untuk mengucapkan 'selamat hari lahir' ketika semua orang sibuk mengucapkannya padaku. Bukankah dengan ucapan itu kau mendoakan ku? Sekurang-kurang kalau kau mengucapkan, aku tahu kau menghargai persahabatan ini. (atau persahabatan ini kosong buatmu, kau punya ramai sahabat, hilang seorang mungkin kau tidak akan terasa kehilangannya)*

0 Comments:

Post a Comment

<< Home