Wednesday, November 24, 2004

ALLAHU AKBAR

Saya juga tidak tahu bagaimana mahu mengungkapkan rasa syukur saya, sangka saya setelah performance saya yang agak teruk dalam exam yang lepas, pointer saya juga akan turut merudum turun. Namun alhamdullillah, pointer saya masih melepasi piawaian saya, malah saya juga tidak menyangka akan diberi rezeki yang sebegitu.

Subhanallah walhamdullillah wala ila ha illah wallahu akbar

Selayak-layaknya kesyukuran dipanjatkan pada Rabbul Jalil, yang tidak jemu mendengar luahan dan rintihan hati saya, sedangkan saya selalu alpa dan melupakan Dia. Allahu akbar!

"Maafkan aku Tuhan
Berkali-kali kesilapan itu berulang
Engkau masih menaburkan sayang
Dari rezeki yang tak terkurang
Dan aku menjadi semakin kerdil"

gopi kata pada saya, tulis di blog 'tak sia2 aku menangis depan gopi' hehe, terima kasih sahabat kerna sudi bersamaku waktu susah dan senang.

................

Tadi ke rumah mak ngah saya. Cucunya semuanya perempuan dalam lingkungan umur, 5, 4 dan 3 tahun. Paling mengejutkan saya, apabila budak sekecil itu sudah tahu akan akademi fantasia malah begitu meminati zahid, sehingga tahu warna kegemaran bintang akademi fantasia itu.

Teringat ketika saya kecil-kecil dulu, ayah tidak pernah mengizinkan kami menonton rancangan hiburan, hanya rancangan berita saja yang boleh dibuka di rumah. Tapi bila besar panjang begini, dan ayah selalu sibuk, jarang berada di rumah, selalu saja saya menonton rancangan hiburan hehe.

Saya yang tidak pernah mengetahui tentang akademi fantasia (malah tidak menonton rancangan tersebut) menggeleng kepala. Akan rosak anak-anak muda jika terlalu dimomokkan dengan hiburan.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home